Gebruik Shopping in Google Ads!

Gebruik Shopping in Google Ads!

Gebruik Shopping in Google Ads!

Noot: Alleen relevant voor webshops

Heb je een webshop? En zet je geen Google Shopping in? Dan ben je dief van je eigen portemonnee. Met de volgende tips zet jij een waardevolle Shopping campagne op. En shopping, dat leidt altijd tot rendement!

Een goed ingerichte Google Shopping Feed

Meestal bied je één feed aan als je Google Shopping inzet. Maar met deze feed kun je wel meerdere campagnes aanmaken. En  met filters kun je verschillende delen van je feed uitschakelen. Dus een goede feed, met veel informatie, maakt dat je specifiekecampagnes kunt inrichten, en beleid per onderdeel van je feed kunt maken. Categorie, merk en product zijn structuren waarin we graag campagnes gieten en optimaliseren.

Krijg inzicht en structuur met ‘custom labels’

Je kunt in jouw feed ook ‘custom labels’ meenemen. Hierin kun je alles meenemen wat interessant is. Zo kun je, in jouw CMS, alle producten met enorme marge een vinkje geven. In de custom label lees je dan alles met hoge marge uit (indien hoge marge, staat er in deze kolom een 1). Zo kun je een aparte campagne maken met hele hoge marge. Ditzelfde kun je doen voor andere zaken: producten die hard lopen in de zomer, producten met juist een lage marge, producten met speciale aanbiedingen en kortingen, et cetera.

Optimaliseer de titels van je feed

Bij Google Shopping kun je geen zoekwoorden opgeven waarop je gevonden wordt. Google bepaalt zelf waarop jij vindbaar bent. Dit wordt vooral bepaald door je titels. Dus optimaliseer deze, voor maximale vindbaarheid. Behalve je titels is ook je omschrijving erg belangrijk.

Voeg uitsluit-zoekwoorden toe

Zoals hierboven aangegeven: in Google shopping kan je niet bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wordt. Je kunt wel negatieve zoekwoorden toevoegen: woorden waarop je niet gevonden wilt worden. ‘Tweedehands’, ‘gratis’ en ‘hoe’ zijn goede negatieve zoekwoorden.

Gebruik concurrentiestatistieken

Dankzij ‘Verlopen vertoningspercentage voor zoeken (positie)’ weet je of je te laag biedt. Hoe hoger dit percentage, hoe vaker jouw concurrent de bieding wint. Met ‘Verlopen VP voor zoeken (budget)’ weet je of je genoeg budget hebt. Hoe hoger dit getal, hoe minder Google jouw advertentie laat zien dankzij te weinig budget.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gratis aanvalsplan!

• Na één brainstorm jouw aanvalsplan
• Volledig op maat!
• Zonder verplichtingen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


 

Download het Template!

Download het template om snel met jouw persona aan de slag te gaan.

Vul je gegevens in

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe je jouw klanten kunt overtuigen met een goed webdesign?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Is jouw website nog goed genoeg?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe leidt online adverteren tot meer succes?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Ads al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het dienstentabel!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Grants al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw webshop al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw landingspagina al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw Marketing Automation al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Ads al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Reserveer een plek

    Meld je direct aan en maak je eigen aanvalsplan!
    Gebruik Shopping in Google Ads!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Doe de QuickScan!

    Haal jij alles al uit jouw online marketing?

    Ontdek het direct!


  •  
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


WhatsApp Logo