Google Ads tips: zorg voor een duidelijke structuur

Google Ads tips: zorg voor een duidelijke structuur

Google Ads tips: zorg voor een duidelijke structuur

Structuur leidt tot duizenden voordelen. Echt waar!

Een goede structuur maakt jouw leven een stuk prettiger. Zo kan je sneller en beter analyses maken. Maar ook per segment jouw doelgroep een specifieke advertentie laten zien. En natuurlijk… Google loves structure. Ze belonen je met een hogere kwaliteitsscore (en dus korting)!

Vijf zoekwoorden per advertentiegroep,dat is genoeg

Nou ja… of zes of zeven kan ook. Maar vijf is een prima leidraad.

Plaats branded keywords in een aparte campagne

Merkgerelateerde zoektermen zijn zoekwoorden die met jouw merk te maken hebben. Voor ‘BabyPlus’ zijn dit zoekwoorden als ‘Baby Plus’, ‘BabyPlus’ en ‘BabyPlus Hoorn’.

De kans op rendement op deze zoekwoorden is enorm! Als je ze in een campagne plaatst met bijvoorbeeld ‘kinderwagen kopen’ of ‘online babywinkel’, dan zijn de gemiddelde statistieken van deze campagne waardeloos. De merkgerelateerde resultaten heb je namelijk te danken vanuit merkbekendheid. De niet-merkgerelateerde vanuit Google Ads. En die twee wil je niet met elkaar laten vertroebelen.

Structureer campagnes en advertentiegroepen

Je richt jouw Google Ads-account in op twee niveaus: één of meerdere campagnes met daarin één of meerdere advertentiegroepen.

Op campagne-niveau bepaal je onder andere budget en regio. Maar verder zijn campagne-indelingen voornamelijk voor eigen structuur. Advertentiegroepen zijn veel belangrijker. In één advertentiegroep combineer je zoekwoorden, advertentieteksten en een bestemmingspagina.

Je kunt niet zoekwoorden als ‘aannemer Amsterdam’ in dezelfde advertentiegroep als ‘goedkoop badkamer verbouwen’ plaatsen. In de eerste groep wil je vooral jouw klussen in Amsterdam laten zien. In de tweede jouw badkamerprojecten. Ditzelfde geldt voor de advertentieteksten. Die wil je per advertentiegroep specificeren.

Bovendien maakt het een analyse veel makkelijker. Misschien scoor je bij ‘aannemer Amsterdam’ 1% en bij ‘goedkoop badkamer verbouwen’ 3% succespercentage.

Je wilt dan natuurlijk meer verkeer op die laatste groep. En de eerste groep optimaliseren. Dat heb je geanalyseerd dankzij strakke indeling in advertentiegroepen.

 

Download het eBook!

Hoe je jouw klanten kunt overtuigen met een goed webdesign?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Is jouw website nog goed genoeg?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Doe de QuickScan!

    Haal jij alles uit je website of webshop?

    Ontdek het direct!

 

Download het eBook!

Hoe leidt online adverteren tot meer succes?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Ads al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het dienstentabel!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Grants al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw webshop al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw landingspagina al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw Marketing Automation al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Ads al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Reserveer een plek

    Leuk dat je je wilt aanmelden voor
    Google Ads tips: zorg voor een duidelijke structuur

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Doe de QuickScan!

    Haal jij alles al uit jouw online marketing?

    Ontdek het direct!



WhatsApp Logo