Optimaliseer je Google Ads campagnes!

Op basis van statistieken krijg je inzicht in je verbeterkansen

Je krijgt klikken. Bezoekers vertonen gedrag. En natuurlijk converteren bezoekers. Of juist niet? Je kunt nu, op basis van statistieken, je campagnes gaan optimaliseren. Daar waar rendement zit, nog meer rendement maken. En daar waar je verlies maakt, het verlies beperken.

Kijk verder dan de klik: kijk wat gebruikers op de website doen

Het is heel eenvoudig om zoekwoorden die niet tot het gewenste rendement leiden, uit te zetten. Maar wat is de reden dat het niet werkt? Heb je een hoge CTR maar laag succespercentage? Dan zit de kans er dik in dat je landingspagina niet deugt.
Kijk eens in Google Analytics wat een bezoeker doet op jouw website. Welk gedrag zie je? Waar stapt men in en uit? Welke pagina’s worden bekeken en in welke volgorde?

Niet altijd op positie 1 staan

Positie 1 is de duurste positie. Terwijl hier ook de meeste mensen op klikken. Als mensen teleurgesteld zijn in de eerste positie, gaat men misschien beter lezen. Of opnieuw zoeken. Dus probeer niet altijd op positie 1 te staan. Vaak is positie 3 prima.

Meer rendement halen uit je Ads?

Download ons eBook ROI Driven Marketing

Maak budgetkeuzes op basis van rendement versus budget

Haal je jouw doelen? Dan verhoog je jouw budget en verbeter je jouw positie. Haal je jouw doelen niet? Dan verhoog je jouw budget niet en optimaliseer je jouw campagnes. Wel rendement én toch een hoog bouncepercentage? Wat maakt jou dat uit!

Stuur op CTR en bouncepercentage

Toch zijn CTR en bouncepercentage belangrijk. Hiermee kan je campagnes optimaliseren. Dus budgetkeuzes maak je op basis van rendement. Maar optimalisatie kan je doen door een laag CTR of hoog bouncepercentage te verbeteren.

Testen, testen en nog eens testen

Test verschillende zoekwoordinstellingen. Test verschillende advertentieteksten. Test alles wat er te testen valt. Oh ja: zet wel je advertenties op gelijkmatig rouleren als je advertenties test. Anders kan het zijn dat er één variant bijna geen vertoningen krijgt.

Zoek niet de hele dag naar je eigen advertenties

Regio, budget, jouw instellingen, Google’s personalisatie. Er zijn 1001 redenen waarom jij jouw advertentie niet ziet, maar jouw buurman misschien wel. Verdoe jouw tijd niet en blijf niet zoeken op Google naar jouw advertentie.

Gebruik Google Ads-statistieken ook voor andere uitingen

Dankzij Google weet je welke tekst het beste werkt. Je weet waar mensen op zoeken. Of welke landingspagina het beste werkt. Gebruik deze informatie ook voor andere marketing. Welke pagina’s worden veel en vooral lang bekeken? Verwerk deze informatie dan in jouw bedrijfsbrochure. Welke advertentieteksten klikken goed door? Gebruik dezelfde teksten dan eens in jouw krantenadvertentie. Welke zoekwoorden gebruikt men? Gebruik deze zoekwoorden dan vaker op jouw website.

eBook download – ROI Driven Marketing

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Vond je deze informatie nuttig?
  • JaNee

Reageer op dit artikel