Wat is inbound marketing precies?
Bij inbound marketing draait het om het helpen van je doelgroep. Met de juiste informatie, op het juiste moment, bij de juiste persoon. Om zo van jouw doelgroep jouw klant te maken.
Met inbound creëer je een structurele stroom aan bezoekers en leads. We zijn er zelfs zo van onder de indruk, dat we er een e-book over hebben geschreven. Hierin lees je alles over hoe inbound bijdraagt aan jouw bedrijfsgroei.
Welke middelen zetten wij in voor jouw bedrijfsgroei?
Uitsluitend middelen die 100% meetbaar zijn. Weggegooid geld? Niet met onze diensten!

Samen ontwikkelen we een plan. Compleet met jouw Business Case, Buyer Persona, Buyer’s Journey en Content Plan.

Elke maand meer bezoekers op je website? Wij brengen je hoger in Google.

Zorg voor geautomatiseerd marketing en hou leads warm: met marketing automation help je jouw doelgroep stap voor stap de juiste informatie te vinden. En uiteindelijk te winnen voor jouw bedrijf!

Meer traffic dankzij Ads op Google of Social. Stuurbaar, schaalbaar en morgen al resultaat!

Content waarop jouw bezoekers zitten te wachten. Of het nu gaat om blogs, video, whitepapers of iets anders. We ontwikkelen content waar je doelgroep geen genoeg van krijgt!

Ontwikkel een langdurige relatie met de goede content via social. Wij onderhouden het voor je, zodat je eindelijk leads gaat halen uit Facebook, Instagram en LinkedIn.
Wat kost dat nou? Inbound Marketing?
Bij ons kost inbound marketing tussen de €800 en €2.500 per maand.
Maar natuurlijk is veel afhankelijk van de details: wie schrijft de teksten? Wie beheert de socials? Pak je zelf marketing automation op? Of zullen wij dat doen?
Graag maken we met jou een plan en bepalen we de targets. We vinden het veel interessanter om te kijken hoe we je doelen kunnen overtreffen.

Hoe pakken jullie inbound marketing aan?
We doen niet zomaar wat. We beginnen met een plan, daarna voeren we het uit. Vervolgens sturen we maand na maand bij voor optimaal rendement.
En dat doen we graag samen met jou. Wat je zelf kan, doe je zelf. Waar je hulp bij nodig hebt, springen we bij. En wil je dat wij iets oppakken? Dat kan ook!
Tijdens de kick-off komen we erachter of onze werkwijze past bij jouw bedrijf en klanten. Wat zijn jouw uitdagingen en ambities? Wie is jouw doelgroep? Wat zie jij als succes? En hoe kunnen we daar invulling aan geven?
Deze kick-off is natuurlijk gratis. Pas daarna ontvang jij van ons een plan en een offerte.
Samen ontwikkelen we een marketingstrategie. Die bestaat uit:
- Een business case
- Eén of meerdere Buyer Persona
- Eén of meerdere Buyer’s Journey(s)
- Een eerste inbound content plan
Dit lijken eenvoudige stappen. Maar schijn bedriegt. Met enkele workshops, brainstorms en diverse marktonderzoeken brengen we hier (zonder aannames) zo objectief mogelijk de markt in kaart.
We willen groeien! En dat gaat niet zomaar. Daar heb je software, tools en automatisering voor nodig. Deze richten we voor je in, zodat we samen:
- Onnodig veel werk kunnen automatiseren;
- Effecten van onze marketingcampagnes kunnen meten;
- Marketing en sales kunnen laten samenwerken vanuit één pakket.
Hier zetten we vaak HubSpot voor in, maar andere tools zijn zeker denkbaar!
Samen zorgen we voor een Inbound campagne, waar jouw doelgroep van smult.
- We ontwikkelen de juiste content.
- We zetten online campagnes in.
- We richten ons CRM in, zodat leads worden opgewarmd zoals we willen.
- Samen met sales ontwikkelen we een methode om op precies het juiste moment leads af te vangen.
- Statistieken en resultaten brengen we samen in overzichtelijke dashboards.
Natuurlijk, op basis van statistieken en inzichten in onze doelgroep optimaliseren we campagnes. Maar wat er daarna op je afkomt? Dat weet je eigenlijk nooit.
Misschien bedenken we een nieuwe campagne op een compleet nieuwe persona. Misschien gaan we juist enorm doorpakken op onze bestaande campagnes. Of we merken dat we een stap terug moeten en onze strategie moeten herzien. Wat de vervolg stap ook wordt: deze komt altijd voort uit de statistieken.

Zij hebben succes met inbound
Knipping: duurzame kozijnen, deuren en dakkapellen
120% groei in kwalitatieve leads in 2 jaar
“Conversie Partners is kleinschalig, maar heeft grote – en uitvoerbare – ideeën die bijdragen aan onze bedrijfsgroei. Goed meedenken en snel schakelen zijn twee pijlers waar ze in uitblinken.”
– Diana Komen-Wiering, Mede-eigenaar Knipping
Gladwell Academy: trainingscentrum in (Scaling) Agile en Scrum
700% groei in omzet in 3 jaar
“Conversie Partners heeft ons echt geweldig begeleid bij de implementatie van Hubspot. Zij hebben ervoor gezorgd dat de hele organisatie nu met Hubspot werkt. Dankzij uitgebreide en uitstekende begeleiding was Hubspot binnen enkele maanden volledig operationeel.”
– Floris Bosch, Marketing Manager bij Gladwell Academy
Wij zijn partner van...




