Succesvolle internationale groei vraagt om een planmatige aanpak.

Een succesvolle exportcampagne is veel meer dan de ‘ multi-language plugin’ installeren of een Google Ads campagne over de grens activeren. 

Om te beginnen heeft elk land maar vooral cultuur zijn eigen specifieke eisen: taal en cultuur zijn belangrijke factoren voor het internationale marketing- en salesproces. Conversie Partners ondersteunt tientallen ondernemingen bij de gestructureerde inventarisatie, opzet en uitbouw van exportambities.

Weinig ondernemingen zullen zonder goed plan succesvol zijn in het buitenland. Wat daarvoor nodig is? Onze gezamenlijke inzet!

Wil je weten of export een realistische vervolgstap voor je is? Bel jouw exportpartner Rutger Bouwman direct op 072-8200909.

ROI Driven Marketing conversie partners

1. Haalbaarheidsonderzoek - ken je markt

Tijdens onze eerste sessie verdiepen we ons in jouw onderneming maar ook jouw ideale klant.
We stellen een persona op en doorlopen de buyer journey van jouw klant: de stappen die jouw klant neemt van zoektocht tot beslissing. Met deze kennis bepalen we hoe jouw onderneming geschikt is om internationale groei te realiseren.
Succes begint met een plan. Onze ‘roadmap to international success’ omvat daarom altijd:

  • Exportadvies dat gebaseerd is op marktidentificatie en partner search.
  • Onderzoek van aspecten behorende tot internationale handel en de benodigde internationale investeringen.
  • Internationale strategie-ontwikkeling voor die Nederlandse MKB ondernemingen die naar een nieuwe, internationale markten wil.
  • Markt(entree)onderzoek en competitie analyse.
  • Export analyses en bijkomend advies en beleid opstellen.
  • Internationale start-up begeleiding en coaching.

2. Ontdek waar je groei kunt behalen

Vervolgens brengen we jouw sales- en marketingfunnel in kaart. Hoeveel omzet wil je draaien komende periode? Hoeveel nieuwe klanten zijn daarvoor nodig? En hoeveel mag die kosten? Hoeveel bezoekers heb je daarvoor nodig? Op basis hiervan bepalen we in welke stap van de funnel de meeste actie nodig is.

Meer leven over de sales- en marketingfunnel? We leggen deze met voorbeelden uit in ons e-book.

3. Bepaal je focuspunt

In de vorige stap hebben we jouw ideale markt en aanpak vastgesteld. Op basis van het plan en jouw doelen bepalen we focus.

Benieuwd welke marketingmiddelen succesvol zijn geweest? 072-8200909

4. Evalueren en optimaliseren

Meten is weten. Daarom zorgen we ervoor dat alle kanalen die we inzetten 100% meetbaar zijn. Zo zien we precies hoe jouw nieuwe markt zich ontwikkeld. Maar vooral waar we moeten bijsturen om verder te groeien.

Weten hoe we dit voor jou kunnen aanpakken?

Meer resultaat dankzij inzicht in je doelgroep

Met onze marketingtoolkit brengen we jouw bedrijfsdoelstellingen en marketingdoelstellingen in kaart en maken we concreet hoe we die gaan behalen. Dan doen we met onderstaande tools:

  • Met een PERSONA brengen we jouw ideale klant in kaart
  • We nemen de CUSTOMER JOURNEY door om de behoeften van jouw persona in iedere fase te achterhalen
  • We stellen doelen voor ieder segment in de SALESFUNNEL

Zelf aan de slag met deze tools? Download onze toolkit!

Werkwijze ROI Driven Marketing Conversie Partners
Bart Verzijde - Restaurant Pieterman review
Bart Verzijde
Restaurant Pieterman

Persoonlijk ben ik echt heel erg tevreden! Enorm blij met het resultaat en het proces verliep soepel. De communicatie verloopt perfect, korte lijnen, helemaal top.

Icoon Conversie Partners
Jij tevreden, wij tevreden

9,1 is onze gemiddelde beoordeling
op Facebook en Google.

Icoon Conversie Partners
Middelen met direct effect

We focussen alleen op middelen met direct effect voor MKB-ondernemers.

Icoon Conversie Partners
Gecertificeerde marketeers

Alleen marketeers die weten wat ze doen. Niet voor niets zijn we Google Premier Partner.

Ben jij klaar voor meer omzet?

Wij realiseren structurele en schaalbare omzetgroei. Dankzij slimme marketing, gestructureerde sales én het pakken van alle online kansen. Ga jij met ons de uitdaging aan?

  1. Vraag een gratis intake aan. Wij vertellen dan alles over onze werkwijze, diensten en berekenen welke omzet we voor je kunnen realiseren.
  2. Wij presenteren in een tweede gesprek ons plan, de kosten en de business case. Geloof je daar in? Dan pakken wij gelijk door met actie!
  3. Jouw dedicated marketeer werkt aan jouw campagnes:
    1. Wekelijks sturen we bij.
    2. Maandelijks rapporteren én overleggen we.
    3. Elk kwartaal werken we samen je strategie bij.
  4. Als blijkt dat we resultaten boeken, gaan we automatiseren en stap voor stap overdragen aan je eigen organisatie. En zoeken wij naar de volgende kans!
Klaar voor ons aanvalsplan?