Slimme advertentieteksten voor Google Ads

Slimme advertentieteksten voor Google Ads

Met advertenties kun je voor het eerst communiceren

Tot nu toe ligt de macht bij de Google-gebruiker. Maar met jouw advertentietekst begint de communicatie. En dat heeft direct consequenties. Misschien wel veel consequenties?

Eindig beschrijvingsregel 1 met een punt

Dan ziet je advertentie er mooier uit op mobieltjes. En is hij beter leesbaar.

Schep verwachtingen

Mensen verwachten iets op jouw website. En hoe hoger de overeenkomst tussen verwachting en werkelijk aanbod, hoe meer conversies. Dus zorg voor verwachtingen. Ben je bovengemiddeld duur? Geef dat dan aan. Verwacht je vrij ‘harde’ conversies, zeg dat dan. Heb je een groot aanbod, geef dat dan aan. Schep verwachtingen in je advertentietekst, die je op je landingspagina meer dan waar maakt.

Dynamic Keyword Insertion voor dynamische tekstadvertenties

Voeg de tekst ‘{KeyWord: Alternatief}’ in je advertentietekst. Dan voegt Google hier het zoekwoord in waarop jij gevonden bent. Dan lijk je veel relevanter. Op de plaats waar hier ‘Alternatief’ staat, vul je een woord in dat past op de plek van de KeyWord insertion. Als het zoekwoord niet aan de richtlijnen van Google voldoet, neemt Google automatisch jouw alternatief over.

Richt je bezoekers op actie ondernemen

Verkoop je iets? Zeg dan in je advertentie dat men iets bij jou kan kopen. Bied je een service? Vertellen mensen hoe ze contact op kunnen nemen (bijvoorbeeld ‘vraag een Quick Scan aan’). Woorden als ‘koop …’, ‘bel nu …’, ‘bestel …’, ‘zoek …’, ‘schrijf je in …’ of ‘ontvang een offerte’ maken duidelijk wat de volgende stappen zijn.

Experimenteer (A/B testen)

Schrijf minstens drie advertenties per advertentiegroep. En experimenteer. Focus op de voordelen, niet op de eigenschappen. Verkoop een goede nachtrust, niet een geavanceerd matras. Uiteraard, de eigenschappen van het matras kan je aanvoeren als bewijs, maar focus met name op de voordelen die dit oplevert.

Gebruik Hoofdletters voor alle Belangrijke Zoekwoorden

Het is niet correct Nederlands. Maar leidt wel tot meer klikken. Dus waarom niet?

Voeg een call-to-action toe aan je advertentietekst

Call-to-actions (CTA) zijn belangrijk voor de verwachtingen van mensen. Als zij op jouw link klikken met de CTA ‘Neem direct contact op’, verwachten zij dat ze op een contactpagina terecht komen. Als jij hier gaat vertellen over welke diensten je allemaal hebt, is dit volstrekt onlogisch.

Voeg een aftel-aanpasser in

Start in je advertentietekst met een accolade (deze ‘{‘ dus). Vervolgens kun je een afteller instellen. Bijvoorbeeld: als een bepaalde aanbieding op een bepaalde datum afloopt. Je kunt dan de einddatum, eindtijd, tijdzone en aftelperiode instellen (standaard is vijf dagen). Pas wel op: vóór de aftelperiode en ná de aanbiedingsperiode is de advertentietekst met afteller niet zichtbaar.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Ads al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Ads al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het dienstentabel!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Grants al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw webshop al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw landingspagina al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw Marketing Automation al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Ads al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Reserveer een plek

    Leuk dat je je wilt aanmelden voor
    Slimme advertentieteksten voor Google Ads

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Doe de QuickScan!

    Haal jij alles al uit jouw online marketing?

    Ontdek het direct!



WhatsApp Logo