Werk jij nog in spreadsheets om bij te houden welke contactmomenten je gehad hebt met potentiële klanten? Moet jij vaak terug scrollen naar dat ene gesprek in de mail om te achterhalen wat ook alweer de status van een lead was? Dat kan echt anders. Kies voor een leadgeneratie software wat bij jouw wensen en behoefte past. Maar, welke software is geschikt voor jou?
Als digitale marketeer of ondernemer genereer je liefst zo veel mogelijk leads. In ons blog over leadgeneratie leggen we duidelijk alle basics uit.
Er zijn honderden verschillende software pakketen en programma’s voor leadgeneratie. Niemand kan het je kwalijk nemen als je door de bomen het bos niet meer ziet. Eigenlijk moet je jezelf een simpele vraag stellen:
‘Welke software helpt me bij het genereren van betere leads?’
Je wilt namelijk niet alleen veel leads, maar ook leads met een hoge kans tot conversie, oftewel Marketing Qualified Leads (MQL). Hieronder enkele van onze favorieten!
Beginnen bij het begin: welke software gebruik je om in contact te komen met je leads?
Het eerste contactmoment met een contact is cruciaal! Iemand komt op jouw website via Google, ziet je organische posts op sociale media of bekijkt jouw display advertentie. Zorg ervoor dat jouw eerste impressie er gelikt uit ziet.
WordPress
WordPress is het populairste CMS systeem op de markt. En niet zonder reden. Voor jouw eigen website gebruik je misschien WordPress met het daarbij behorende Content Management Systeem (CMS). Wij maken vaak gebruik van WordPress voor landingspagina’s en websites. WordPress is super veelzijdig, heeft regelmatig veiligheidsupdates, heeft goede ondersteuning en de vele opties met betrekking tot thema’s en integratie van e-commerce oplossingen als Woocommerce.
Canva
Canva is een super easy to use ontwerp programma. Ook zonder fotoshop skills maak jij professionele uitingen en advertenties. De gratis versie biedt superveel handige functionaliteiten. Voor een klein prijsje krijg je al toegang tot alle functionaliteiten.
Wij maken zelf veel gebruik van Canva en besparen hier veel tijd en geld op designkosten. Een echte aanrader dus.
Met welke software behoud je inzicht in je leads?
Jij publiceert regelmatig blogs, genereerd traffic en leads. Maar, let op, dan ben je er nog zeker niet! Welke campagnes waren verantwoordelijk voor het succes? Welke campagnes leveren kwalitatieve leads op? Ook moeten de door jou gegenereerde leads nog worden opgewarmd voordat je ze oplevert bij sales. Hiervoor gebruik je Customer Relationship Management Software (CRM).
HubSpot
Conversie Partners is Platinum Partner van Hubspot . HubSpot is een uitgebreid CRM pakket met vele functionaliteiten.
Onze favoriete leadgeneratie software is Hubspot. Met HubSpot zie je precies welke campagnes of blogberichten leads genereren, welke marketing e-mails jouw lead heeft ontvangen en houd je precies bij welke sales contacten er zijn geweest voordat er een aankoop wordt gerealiseerd. Kortom: het tracken van je inspanningen wordt super easy gemaakt zodat jij kan focussen op leads die wél wat opleveren.
Dat Hubspot als CRM veel te bieden heeft blijkt uit een van onze casussen. Online educatie organisatie Gladwell ging met HubSpot aan de slag en zag:
- Een verhoging van de traffic naar de website met 70%
- Een stijging van de leads met 52%
- Een stijging van opportunities met 46%
- Een stijging van het klantenbestand van 24%
Dat geldt niet alleen voor deze specifieke casus, uit onderzoek van HubSpot blijkt dat:
- 94% van de marketeers gelukkiger werkt dankzij Hubspot-implementatie
- 60% van de salesmedewerkers gelukkiger werkt dankzij Hubspot-implementatie
- 33% van de marketeers een grotere klanttevredenheid meet dankzij Hubspot-implementatie
ActiveCampaign
ActiveCampaign wordt ook wel het kleine broertje van Hubspot genoemd en is een overzichtelijk CRM pakket met uitmuntende e-mailmarketing opties. Bijkomend voordeel: ActiveCampaign is relatief goedkoop als je het vergelijkt met de alternatieven.
ActiveCampaign biedt goede support en jij krijgt super veel inzicht in al het klantcontact. Zo ben je dus nooit meer overbodig veel tijd aan het investeren en verloopt ieder contactmoment zo efficiënt en effectief mogelijk!
- Automatiseer je e-mails
- Track alle contactmomenten
- Werk aan een gestructureerd marketing en sales proces.
Kom eens brainstormen over jouw leadgeneratie
Dit was een kleine greep van alle mogelijkheden. Leads genereer je met een heel scala aan software. Gelukkig kunnen veel verschillende software met elkaar integreren en samenwerken. Dat is echter niet makkelijk en vereist een flinke leercurve. Als partner van verschillende softwareleveranciers hebben wij toegang tot trainingen, cursussen en kennisbanken. Daarmee hebben we veel kennis opgedaan die we met jou kunnen delen zodat jij snel jouw doelen kunt bereiken.
Wil jij een keer vrijblijvend brainstormen over welke software jouw bedrijf kan helpen? Vraag dan een gesprek met ons aan!