Welke soorten online marketing bureaus zijn er?

Welke soorten online marketing bureaus zijn er?

Welke soorten online marketing bureaus zijn er?

Waar kun je op letten?

In grote lijnen kun je jouw nieuwe bureau selecteren op de volgende variabelen:

  • De essentie van jouw bureau: wat is het dat hen uniek maakt? Waar zijn ze echt goed in? Wij geloven dat elk bureau in maximaal één ding kan uitblinken. Vind uit wat dit is, en of dit bij jouw wens past.
  • Cases en referenties: vraag om cases en referenties van vergelijkbare klanten. Dit zorgt er voor dat je zeker weet dat dit bureau je verder kan helpen.
  • Inhoud van de samenwerking: spreek doelstellingen en evaluatiemomenten af. Alles, maar dan ook alles, is meetbaar in een online wereld. Jij wilt inzicht in die statistieken, actiepunten die je daarop kunt nemen en op basis van statistieken de samenwerking met jouw bureau evalueren.
  • Gevoel bij de samenwerking: is het gevoel bij de mensen achter het bureau goed? Met de sales-medewerker die je nu spreekt, maar vooral met de operationele mensen waarmee je straks te maken krijgt?

Meer informatie over het selecteren van je bureau vind je hier

Welke specialisaties hebben marketingbureaus?

Je kunt een online marketingbureau grofweg inschalen in een paar specialisaties:

Full-service online marketing bureaus

Een bureau dat alles voor je doet. Van strategische marketing communicatie en merkbeleving tot techniek en campagnemanagement. Eigenlijk vind je er hiervan vrij weinig in Nederland, hoewel veel bureaus zich wel zo noemen. In de oorsprong zijn deze bureaus vaak ontstaan vanuit één specialisatie, en zo uitgegroeid tot wat zij “full service” noemen. Maar in de kern zijn deze bureaus nog steeds goed in één ding. Ze doen de rest er gewoon bij.

Er zijn natuurlijk wel grotere, full service clubs. Dan heb je het meer over de bureaus die werken aan corporate accounts. Met dito plannen en tarieven. Je hebt het dan over partjien als Fabrique, Mirabeau en Digitas (het voormalige LostBoys).

Kom je bij een club dat zich full service noemt, probeer dan verder te graven. Waar is deze club écht goed in? Dat is een must om te achterhalen!

Specialistische online marketing bureaus

Naast full service heb je specialisaties. Er zijn te veel specialisaties om op te noemen. Enkele kunnen zijn:

B2B online marketing bureau

Er zijn enkele marketing bureaus die zich richten op Business to Business. Vaak met als doel: leads genereren voor klanten. Een bijzonder goede specialisatie. Whatfr online marketing is hier een goed voorbeeld van. Zij richten zich voornamelijk op de inzet van LinkedIn. Conversie Partners heeft ook specialisten op dit gebied in huis, en wij zijn meer op brede schaal inzetbaar, maar natuurlijk niet full service. Wij richten ons op social ads, google ads, CRM-vraagstukken en websites.

Internetmarketing voor e-commerce en webshops

Andere bureaus richten zich meer op webshops. Geen focus op leads, maar op omzet. ISM e-company is een bureau dat zich van origine bezighoudt met e-commerce. Een andere gespecialiseerde club is Evoworks. Conversie Partners ziet webshops tot 2 miljoen omzet ook als zijn core business. Wij richten ons op het MKB, ongeacht de branche.

Marketingbureaus gericht op het MKB

  • Op het MKB zijn veel online marketing bureaus gericht. Van kleine, zelfstandige ondernemers tot bureaus tot 50 man in dienst. Over het algemeen zie je daar twee categorieën:
  • Bureaus met managementlagen: eigenlijk is dit bedrijf te vergelijken met full service marketingbureaus. Veelal praat je niet met de ondernemer, die is bezig met het besturen van zijn bedrijf. Je spreekt vaak een accountmanager. Vaakgehoorde klacht is dat deze heel junior is (geen gesprekspartner), dat je heel vaak een andere accountmanager krijgt of dat de accountmanager alleen maar wil verkopen. Bedrijven waar je aan kunt denken zijn Abovo en Bluedesk.Jouw samenwerking kan helemaal goedkomen, maar probeer er vooraf achter te komen hoe lang jouw accountmanager al bij de onderneming in dienst is. En wat zijn drijfveren zijn. Daarnaast moet je jezelf afvragen of jij voor dit bureau belangrijk bent. Zo niet, dan kan je wellicht gaan zoeken naar een kleiner bureau. Als je wel belangrijk bent: dan zou dit een goede match kunnen zijn voor jouw bureau.
  • Bureaus zonder managementlagen: hier spreek je vaak nog wel met de ondernemer zelf. Een gesprekspartner op niveau vind je bij hem, vaak worden de middelen door andere personen uitgevoerd. Maar de ondernemer bepaalt, samen met jou, de strategie. Dit is waar Conversie Partners zich bevindt, net als vele andere bedrijven. Ben je op zoek naar een bureau als deze (welk voor de MKB-er vaak het allerbeste is), ga dan op zoek naar de specialisatie en bewijzen hiervoor (zoals eerder behaalde resultaten) die voor jouw belangrijk zijn.Zoals gezegd: kleine bureaus die full service zijn, bestaan niet. Vrijwel elk klein bureau vindt zijn oorsprong in één dienst. Zo zijn wij échte sales en marketingjongens. Wij doen alles voor meer leads en meer omzet. Techniek besteden wij nog altijd uit aan een partner in ons netwerk (ook een klein bureau, maar dan in oorsprong een techneutenclub). Dus zoek jij echte marketeers? En sales-gedreven mensen? Dan moet je bij Conversie Partners zijn. Maar ben op zoek naar een technische oplossing? Of juist een héél creatief burau? Zoek dan nog maar even verder!

Bureaus gespecialiseerd op branches

Naast bovenstaande voorbeelden zijn er nog bureaus die branche-keuzes maken. Horeca of bouw bijvoorbeeld.

No-cure, no-pay Agency

Een klasse apart zijn de no-cure no-pay bureaus. Veelal zijn dit lead-bureaus, die je afrekent op het resultaat (aantal leads). Dit zijn vaak niet onze vrienden, het zijn nogal cowboys. Waarom? Omdat zij alles doen om leads te genereren en niet om kwaliteit te denken. Daarnaast zullen zij alleen middelen inzetten die leiden tot de gewenste leads, maar niet met jou meedenken om op een andere manier (via de customer journey mapping bijvoorbeeld) leads te genereren.

Ben jij op zoek naar een no-cure, no-pay bureau? Ga dan verder met zoeken, Conversie Partners kan je niet helpen. Wellicht dat Leadhouse of SocialBlue je kan helpen

  • Vond je deze informatie nuttig?
  • JaNee

Vragen over dit bericht? Of heb je aanvullingen? Laat het ons weten!

avatar

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download de Pricing Guide!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Gratis aanvalsplan!

• Na één brainstorm jouw aanvalsplan
• Volledig op maat!
• Zonder verplichtingen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


 

Download het Template!

Download het template om snel met jouw persona aan de slag te gaan.

Vul je gegevens in

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe je jouw klanten kunt overtuigen met een goed webdesign?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Is jouw website nog goed genoeg?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe leidt online adverteren tot meer succes?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Ads al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het dienstentabel!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Grants al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw webshop al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw landingspagina al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Is jouw Marketing Automation al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Download het eBook!

Hoe goed is jouw bedrijf bezig? Zijn jouw Ads al geoptimaliseerd?

Ontdek het direct!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Reserveer een plek

    Meld je direct aan en maak je eigen aanvalsplan!
    Welke soorten online marketing bureaus zijn er?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Doe de QuickScan!

    Haal jij alles al uit jouw online marketing?

    Ontdek het direct!


  •  
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.


WhatsApp Logo