Uitdaging
Gespreide focus, gespreid resultaat
We doen al jaren zaken met Dirk de Wit Mode. Eigenaar Tom, maar ook marketeers Paula en Sven zien we inmiddels als collega’s en zakelijke vrienden. Door deze lange samenwerking, lijkt het soms alsof de focus zich ook te ver kan verspreiden. Inmiddels deden we veel voor ze: HubSpot, Google Ads voor de winkel, Shopping Ads voor de webshop, social ads en nog wat advieswerkzaamheden. Maar leidt deze gespreide focus niet tot een suboptimaal resultaat? En efficient werken?
Oplossing
2023: het jaar van de webshop
2023 moest hét jaar van de webshop worden: volle focus moest leiden tot efficiënter werken én het boeken van nog meer resultaat. We hebben gekozen om maximaal in te zetten op Google Shopping Ads in combinatie met slime ReMarketing. Volledige focus op Google Shopping voor de webshop, en onze spaarzame uren daarin te investeren, leide wat ons betreft tot de meeste kans op succes.
Resultaat
Verwachtingen ruimschoots overtroffen: 61% meer omzet uit Google Ads
Met onze volle focus op de webshop, hebben we de targets ruimschoots overtroffen. 19% meer marketingbudget leidt ons tot 61% meer omzet. Een greep uit de behaalde KPI’s in 2023:
50%
meer bezoekers
61%
meer omzet