Uitdaging

“Help, mijn marketingbureau maakt zijn beloften niet waar!”
Rick, eigenaar van Glashandel de Kroon, was al jaren klant bij ons. Hij heeft zich echter laten verleiden door een ander marketingbureau: een nieuwe website en nóg betere marketing werd hem beloofd. Na wat mooie praatjes en meer dan een jaar geduld, kwam Rick toch weer bij ons in de lucht: van alle beloften was nog niets waargemaakt! Bij ons weet Rick het zeker: binnen 6 maanden maken wij onze beloften waar. 

Oplossing

De eerste stap:  40% meer leads dankzij goed  Google Ads onderhoud
Het meeste succes bij Glashandel de Kroon komt dankzij Google Ads. En toch was het al bijna een jaar niet (noemenswaardig onderhoud). Daar zijn we met de hark doorheen gegaan: eerste optimalisatieslagen leiden al snel tot ruim 40% meer leads tegenover dezelfde kosten. 

Thom van Diepen Glashandel de Kroon
Thom van Diepen Conversie Partners

De vervolgstap? Het succes verdubbelen met een nieuwe website
Na Google Ads was de website aan de beurt. Ondanks dat Rick zelf aangeeft een controlefreak te zijn,  hebben we binnen 2 maanden een nieuwe website live weten te krijgen. En niet zonder resultaat: 25% meer bezoekers, 10% hogere engagement en het belangrijkste: 27% hoger succesratio dan bij zijn oude website.

Google Ads + Nieuwe website = 7,2% succesratio
Zelf vinden we dat een succespercentage niet lager mag liggen dan 2%. Bij Glashandel de Kroon ligt hij binnen 3 maanden op 7,2%. Een succesvolle herintroductie van Google Ads en doorpakken met een nieuwe website bleek bij Glashandel de Kroon de sleutel tot snel, wendbaar én enorm rendabele online marketing: 12% lagere kosten per lead én 79% meer leads. 

Glashandel de Kroon case

Resultaat

Naast 43% meer sales-kansen, zijn we trots op de volgende resultaten:

  • 12%

    meer bezoekers

  • 9%

    meer engagement

  • 27%

    hoger succespercentage

  • 43%

    meer leads 

  • 12%

    lagere kosten per lead