Uitdaging
Het ondergeschoven kindje van een groot bureau
Knipping is een familiebedrijf om trots op te zijn. En zodoende waren ze ook aangeschoven bij één van de grootste marketing- en reclamebureaus van Nederland. Intern, zo vermoeden wij, moest Knipping opboxen tegen cases van grote A-merken. Het resultaat: campagnes die slecht onderhouden waren en het contact met Knipping dat volledig verwaterd was. Is er nu geen bureau met échte specialisten en gewoon een warm contact?
Oplossing
First things first: de Google Ads campagnes op orde
Maandelijks gaat er bij Knipping duizenden euro’s marketingbudget door de systemen van Google. Geen probleem, als het ook wat oplevert. Maar dat was bij Knipping niet het geval. De campagnes waren slecht opgezet en nog slechter onderhouden. We hebben de hele Ads structuur opnieuw opgezet, en konden dankzij de opgebouwde data de krenten eenvoudig uit de pap halen. Het resultaat van de eerste optimalisatieslag?
- 31% groei in bezoekersaantallen
- 39% lagere kosten per klik
- 49% meer conversies
Focus op Conversie Optimalisatie: van bezoek ons naar de klant informeren
De focus lag, behalve op een goede basis, ook op meer conversies. We hebben inmiddels de Google Ads op orde en mochten ook een nieuwe website bouwen. Na de livegang hebben we veel geëxperimenteerd om het aantal leads te optimaliseren: moeten we inzetten op “bezoek onze showroom”, “download brochure”, wat verschillende call to actions, of juist een combinatie daarvan. Al snel ontdekten we dat de focus op “download brochure” ons tot méér bezoeken aan de showroom leidde. Tegen onze intuitie in weten we nu dus dat we niet teveel moeten inzetten op “kom naar de showroom” en dus meer op het informeren van onze klanten.
HubSpot CRM voor een goede wisselwerking tussen marketing en sales
Omdat we meer gingen inzetten op content en langere customer journeys gingen bouwen, nam de toegevoegde waarde van HubSpot toe: we konden onze marketing beter automatiseren, de gegenereerde leads beter bijhouden en bewerken met sales én de meetbaarheid van leadgeneratie naar omzet inzichtelijk maken. Dit leidt ertoe dat we onze marketingcampagnes kunnen analyseren en optimaliseren op daadwerkelijke omzet.
Resultaat
Maandelijks gaat er bij Knipping duizenden euro’s marketingbudget door de systemen van Google. Geen probleem, als het ook wat oplevert. Maar dat was bij Knipping niet het geval. De campagnes waren slecht opgezet en nog slechter onderhouden. We hebben de hele Ads structuur opnieuw opgezet, en konden dankzij de opgebouwde data de krenten eenvoudig uit de pap halen. Het resultaat van de eerste optimalisatieslag?
31%
groei in bezoekersaantallen
39%
lagere kosten per klik
49%
meer conversies
Wij werken al een aantal jaren samen met Conversie Partners. Altijd fijn contact en denken goed mee.
- Diana Komen – Knipping Nederland